2 Ekim 2008 Perşembe

internasyonal Kültür haftasi


Pakistan yemekleri: Mercimek yemegi, nohut salatasi ve yufka ekmek




Rus yemegi: kirmizi seker pancarli patates salatasi ve krep bliny, havyar ve eksi krema

Cin Yemekleri: Soyali cam makarna ve kuru tofu salatasi


Türk yemekleri: Patlican Kebabi, Sehriyeli Pilav ve havuclu yogurt salatasi

Ramazan ayinin son haftasi internasyonal kültür haftasi idi ve benim eski is yeri bu etkinlik icin, degisik kültürlerin mutfagini sergilemek istedi. Yaz tatilinden evel planlanip organize edildi. Türk, Pakista, Cin ve Rus mutfagi tanitilacak idi. Türk mutfaginin ascisi olarak is basina ben ve asistanim olarak da Gaziantepli arkadasim Sibel i sectim. ascilar kirmizi önlük giyip, asistanlar beyaz giydiler. Pakistanli arkadas Saira mercimek yemegi Dhal, yufka ekmek chapati ve nohutlu salata chana yapti. Cinli arkadas kurutulmus tofu salatasi ve soyali cam makarnasi yapti. Rus arkadas, kirmizi seker pancarli patates salatasi vinegret ve krep bliny yaparak, havyar ve eksi kremle servise hazirladi. Türk yemegi olarak bende firinda patlican kebabi, sehriyeli pilav ve havuclu yogurt salatasi hazirladim ve Sibel ile beraber hosca vakit gecirerek pisirdik. 14 Alman misafir katildi, yemegin hem yapimina bakip hemde sorular sordular ve sonunda da yemekler pisince hep beraber iftar vakti afiyetle yedik.
Almanlara da pastalari evden yapip getirmek düsmüstü.

Bademli Tepsi Pastasi

Cikolatali Pasta

Elmali Tart

Mandalinali Krem Santili Pasta

Yemekler harikaydi bizim yaptigimiz patlicanli kebap da cok ilgi cekti, almanlar patlicanin nerde kullanildigini pek bilmediklerinden cok begeni aldik. Ben cin makarnasi ve salatasinida cok sevdim. Tüm katilan emegi gecen arkadaslarin ellerine saglik, böylece cok güzel bir etkinlige katilmis olduk.

1 yorum:

yildiz dedi ki...

Ne harika seyler bunlar böyle,bayildim valla...Katki da bulunanlarin ellerine saglik.